Ontdek inspirerende kunstlessen voor kinderen en volwassenen.
StudioMiSt biedt creatieve workshops die de verbeelding stimuleren en artistieke vaardigheden ontwikkelen.
Voor scholen, kindercursussen, schilderworkshops en feestjes heb ik de volgende kunstmomenten ontworpen.
Je kunt me inhuren om een kunstmoment te verzorgen in je klas, tijdens je cursus of voor een creatief feest.
Leerlingen denken graag na over een lekker ontbijtje en met wat kunst en vliegwerk maken ze van kosteloos materiaal een heerlijke sandwich. Ontdek nieuwe technieken en expressiemogelijkheden met kunstlessen.
Stimuleer de creativiteit van kinderen met onze interactieve kunstlessen. Leerlingen zullen trots zijn op hun eigen meesterwerken en nieuwe artistieke horizonnen verkennen.
Geef kinderen de kans om hun artistieke talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Kunstlessen op basisscholen inspireren en motiveren jonge creatievelingen.
Creativiteit pas je iedere dag toe. Bij het indelen van je agenda, het plannen en combineren van afspraken, het uitstippelen van je route.
De manier waarop je je dag indeelt en de wijze waarop je met de tijd omgaat is grotendeels bepaald door de cultuur waarin je leeft. Je eigen cultuur beleef je als vanzelf, het is je tweede huid. Met cultuureducatie maak je jezelf bewust van die huid, van je vaste patronen, je gedrag, je relatie met de ander en je omgeving. Vanuit dit perspectief start ik met het ontwerpen van schilderlessen en -workshops.
En natuurlijk combineer ik creatieve ideeën met kunsteducatie, waar patronen op een andere manier gebruikt worden en waar plek is voor meer onderzoek, ontdekking en inzicht.
Met deelname aan kunstlessen ontwikkelen leerlingen artistieke vaardigheden en nieuwe technieken die expressie mogelijk maken en de creativiteit nog verder prikkelen.
Met inspirerende en uitdagende opdrachten ontwikkelen leerlingen hun artistieke vaardigheden en ze ervaren ook een gevoel van trots wanneer ze hun eigen meesterwerken aan anderen laten zien.
Kunst lessen inspireren en motiveren jonge creatievelingen om hun verbeeldingskracht te verkennen, nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en zelfexpressie te omarmen.
Deze creatieve activiteit stimuleert de verbeelding om te komen tot een nieuw ontwerp, waarbij de leerling in de ontwerpfase rekening dient te houden met het uiteindelijke maakproces, het afdrukken.
Het delen van hun creaties met anderen zorgt voor waardering en erkenning, wat een extra motivatie kan zijn om voor verder ontplooiing en lef om andere materialen en technieken uit te proberen.
Met kosteloos materiaal een knikkerspel ontwerpen is een handig karweitje waarin de leerlingen veel denkwerk kwijt kunnen. Het mooiste? Uitproberen natuurlijk.
Kunsteducatie gaat verder dan het beleven van de cultuur, het geeft er een draai aan, een nieuw gezicht, een andere interpretatie.
Tijdens de coronatijd was kunst beleven anders, weinig reizen, weinig bezoeken en weinig fysieke interactie met anderen. 'Ontstaat er nog kunst?' heb ik me afgevraagd nu iedereen op z'n eigen terrein leeft.
Bij een bezoek aan het Singermuseum in Laren ontdek ik mijn 'kerstsprinkhaan' en in de coronatijd besluit ik me te focussen op de sprinkhaan om zo tot kunst te komen. Dat levert een nieuwe kunstroute op. En vanuit de eerste sprinkhaanprojecten groeien er steeds meer experimenten die ik nu de deelnemers laat beleven via kunstworkshops, schildercursussen, teken-, schilder- en kunstlessen.
Deze creatieve activiteit stimuleert de leerlingen om goed na te denken over de onderdelen van de sprinkhaan: de kop, het lijf, de poten, de vleugels. Hoe kom je het dichtst bij de vorm en hoe maak je het vast?
De sprinkhanen gevouwen met de japanse vouwkunst origami zijn helemaal wit. Ze vragen om een kleurtje, een patroon of afbeelding. Met verschillende kunstenaars als voorbeeld maken de leerlingen een kleurrijke sprinkhaan.
Insecten krijgen steeds meer aandacht en in deze les wordt dit kleine insect levensgroot op papier gezet. Grote vellen papier en verf met mooi pigment, blijken keer op keer een mooie uitdaging voor de leerlingen.